Saturday, April 28, 2007

حبة حوار

  1. حلمت النهارده بكابوس فظيع صحيت منه وأنا بصرخ و دموعي مغرقه المخده.. "ياحرام".. و طبعا ماعرفتش أنام تاني بعدها لحد معاد الشغل و قمت البس.الجميل بقي اني وانا نازل الشغل قعدت افتكر فيه مش فاكر أي حاجه..أعرف سبب صريخي حتي.. مافيش ..حاجه غبيه صح.
  2. كنتي جميله قوي.. بجد استمتعت بالوقت القليل اللي قضيته معاكي. كان نفسي يطول طبعا بس تتعوض. فرحت لما شفتك بتضحكي كنت مش حاسس بوجع رجلي معاكي واقف ولا كأن فيه حاجه. مجرد ماقلنا لبعض سلام و كل واحد راح في اتجاهه. ألم رهيب لقيته في رجلي.روحت مش قادر و لقيت شعيرات صغيره نزفت و رجلي ورمت.يالهويي... كان يوم. بس مش هنسي فيه حلاوته معاكي والضحكه الجميله..بس بس. بس.
  3. وصلت لنقطه حيوية في نفوخي اللي هي: " الواحد من غير حب زي الفرخه من غير ريش، زي البطيخه من غير بزر، زي القميص من غير زراير، زي البنت من غير شعر.. يعني حاجه وحشه و خلاص "
  4. البلد في الحر بيبقي دمها يلطش.. بس فيه حاجات بتخلي الواحد يستظرفها شويه......؟!!
  5. تقولي بتحس براحه في يومك؟ أقولك طبعا ..وأنا في الحمام...
  6. واحد من حبايبنا..بيقولي:انت بتجيب الكلام الحلو ده ازاي بجد والله انا بقف عند كلامك بعد ماقراه كذا مره مابعرفشي اكتب أقول ايه عليه.
  7. فكرت مع نفسي شويه لقيتني كمان بقف قدام كلامي كتير ماعرفشي اقول ايه.كفايه انه طلع مني و كويس انه بيعجب الناس.وحلو اني لسه بقدر افكر اتخيل وأكتب.

Saturday, April 21, 2007

بسرح




ليه لما بسرح في عنيكي مابتوقفنيش؟..سايباني أعوم و أغرق..أموت و أعيش

أفوق علي ضحكة منك يضحك معاها قلبي.و همومي تروح ماتجيش.. و عجبي.

Sunday, April 15, 2007

شباكي


قفلت شباكي عليا شويه.. مش عايز ساقعه ولا حر..
عايز الدنيا أحلي من غير ماشم روايح شر..
من غير تراب المدينه من غير غبار الأموات العايشين حواليا ..مش عايز داوشه تاني مش عايز صريخ. مش عايز واحده تقرفني بعمها اللي مايتسمي.. عم غباء.. مش عايزخناق شبعت خناق.
مش عايز ناس تلومني علي حاجات عملتها و حاجات معملتهاش.. شبعت من التلوث شبعت نكد.. شبعت من الشوارع و الشبوره اللي ملت هوانا من جوه و من بره ..هقفل شباكي و أدور علي منور..علي حمام علي صاله يكون شباكها بيطل علي حاجه غير.. علي شارع غير.. علي بشر غير و هوا غير.. و افتحه علي الآآآآخر..

Tuesday, April 10, 2007

هل تتذكرنا المرايا حين نغيبُ عنها

Thursday, April 05, 2007

هشوف النور


اتعذبت كتير.. اتجرحت أكتر. بنسي. بعيش بحب واتحب.ببعد و بقرب. بشوف الشمس من جوه ومن بره. نورهاجديد. بس مش دافيان علي طول .عشان فيه ليل و برد و قمر بيونسني . بيخليني اعيش و ارتاح و احلم بيه. بنوره جالي و استنيته كتير. احتواني و بلتفت ألاقيه. هيخطفني يشلني من همي ويخلصني من قيودي و من أحزاني.. هروحله بكل قوه.. هشوف النور من جديد من هنا وهناك.

Sunday, April 01, 2007

مذاق جديد


صار للحياة مذاق جديد.. صار للطعام طعم. والشراب متعة. ولجسدي قوة من حديد.. أصبحتِ قطعة سكر فنجاني.إن كنت عاديا أو أجرب طقس من نظام تخسيس متعب جديد. أصبحت حلوة أيامي.. أصبحت لون طيف فريد.. جعلتني تلك الحلوة أغيَر اسلوب حياتي ، استعيد عافيتي من جديد.. أعتذر عن كوني عنيد.. عن أسلوبي في التفاهم من بعيد. فبعدما ذقت فنجاني علمت أنك ملاكي الوحيد.