Sunday, August 26, 2007

إيدي..إيدك..والبحر


حساك قريب. مع انك بتكون بعيد كتير. بتسيب ايدي و هي ماصدقت مسكت ايديك.

أنا مش بعيد عنك أنا حاسك أنا عارف إنك!! بس أكيد..

أكيد هتبعد تاني. دانا ماصدقت لقيتك و قدرت أخليك تعيش..

خايف من دمعك ينزل..و في ماضيا تزيدي عذاب.

عذابي انك تبعد . و مين قال ان الماضي يزيد..بعذاب جديد.مدام نسيته و بعدت بعيد.

خايف وانا شايف في عنيكي الخوف.

خايفه تروح مني بعد ماعرفنا ان قلوبنا لسه بخير.

أنا جمبك مش هبعد.. هنكمل و نعيش.

و البحر معانا يغسل أي شيء مهما كان شديد.. مادام ايدي في ايدك نقدر نحب من جديد.

9 comments:

Anonymous said...

ازيك يااحمد ايه الكلام الجميل ده بجد بجد حلو جدا انا ندى احمد عبد الشافى عارفنى ولا لا
هى مين دى اللى بعيد عندك ياحماده
هل من جديد ولا ايه
يلا بينا موبايلات

Anonymous said...

يعني اتريقت عليا المرة اللي فاتت وقلت نكد وكآبة
ماشي متشكرين
بس المرة دي اهو انت اللي دخلت لمود الحزن
بس برضه دا شيء طبيعي الحب بيجي بعد شوية معاه الخوف من ضياع الحبيب والخوف من الفراق

اهلا بيكي ياندي
انا طبعا عرفتك علي طوووول
بس ياتري انتي عرفتيني؟؟

nadanido said...

اهلا ازيك يادينا طبعا عرفتك انتى عامله ايه بعد التخرج يارب تكونى كويسه

Anonymous said...

احساس جميل قوي ورائع وصادق كالعاده ويدل علي ان هناك جديد واجمل واروائع وارق من كده في الطريق دايما في انتظارك وانتظار هذه الروائع
وحشتوني كلكم واسفه بجد علي الغيبه بس الحمد الله اديني رجعت ومعاك واكيد انا بخير طوال ما انتم معايا

Anonymous said...

حاسه بيك وحاسس بي مفيش كلام دا كله كفاية عليا نظراتك همساتك خوفك عليا مش محتاجه اعرف اكتر من كده غير انك ماتبعدش عني مش هنساك لايمكن انساك مقدرش ابعد عنك ولا ايدي عن ايديك بقولها وبكل قوه بحبك والله العظيم بحبك بنام احبك واصح احبك اتنفس حبك وافكر في حبك ويدق قلبي بحبك طوال ما انا معاك ترفض عيني تشوف غيرك مهما كنا في اجمل الماكن الربانيه ترفض اذني ان تسمع صوت التغريد لانها تسمعك ارفض ان اتنفس غير انفاسك او اشعر بنسمات غير نسماتك اعلنها علي الملئ احبك مش اي شي اخر ولا اريد ان تحبني بل تشعر بي وذلك لاني متاكده انك تحبني لانك من اشعلت هذه النار بداخلي يدي في يدك فلا تتركها وحيدة شريده تبحث عنك لانها تشتاق اليك وهي معك فحبك الفياض يملئها ويغمرها فلا تري سؤاه او تشعر بغيره فلا تتركها لغيرك لانها مثل الزهرة تموت وتذبل اذا قطفها غير زارعها ساقيها راعيها فلا تترك غيرك يقطفها والا تكون قد حكمت عليها بالموت ولكن لم نفكر في الغد وانت الان معاها فمن رحمة ربنا بنا اننا لانعلم ميعاد انقباض الروح فلما نفكر فيه فهي تحبك وتعشقك وتظن بانك تحبها لا بل متاكده من ذلك فانت الساقي لها هيا بنا كفاينا كلام فقد قالت العيون اكثر من ذلك فاصمت واصمت ونبحر في بحر الهوء يا حبيبي

LAMBADA said...

السلام عليكم
اخي العزيز جدا احمد لوكاش
انا سعيد جدا باننا بقينا جروب واحد يمامة وتغريد
وسعيد كمان باننا الحمد لله نزلنا بالشكل الجديد والموضوع الجديد لتغريد
ويارب يعجبكم
ولسة ان شاء الله
انتظروا المزيد
علي صفحة تغريد

ومنتظرين الكل يزورنا ان شاء الله
ولموضوعك تعليق لوحده

LAMBADA said...

علي اد ان فيه احساس حزين بين السطور
لكن حسيت معاه الحب كمان بين الكلمات
في كل حرف
نبض بيقول انه حب مستمر عايش جوه القلوب مهما راحت عليه ايام او جت

تحياتي

Anonymous said...

اية مدحت
اسمحيلي اهنيكي علي كلماتك الجميلة اوي دا
وجمالها حسيته لانها مكتوبه باحساس جاي من القلب كده
كان الواحد بيكلم نفسه عن اللي بيحبه مثلا
احيكي بجد

وكنا مستنين نشوف حد يجي البلوج عندنا ولا احنا مابقيناش جروب واحد؟؟؟

Anonymous said...

حلوه كالعاده يا لوكش..
راسم بيها الصورة بعنيك وعقلك..انالواحد يقبل الطرف التاني بماضيه وضراحته و حياته.اننانكون عايزين بعض قوي كده و نقبلبعضو نستحمل بعض.. جميل قوي احساسك وانت بتقول: خايفه تروح مني بعد ماعرفنا ان قلوبنا لسه بخير.
أنا جمبك مش هبعد.. هنكمل و نعيش.
و البحر معانا يغسل أي شيء مهما كان شديد.. مادام ايدي في ايدك نقدر نحب من جدي"
لما يكونواعايزن بعض محتاجين لبعض يستحملواو يساعدوا بعض عشان حياتهم تكمل مع بعض..كلنا بندور علي ده و محتاجينه..
لو لقيته يا بختك و لو لسه أكيد هتكون اكتر واحد سعيد..
عايزة اقول حاجه ليك ياحمد.. انا سعيده اني عرفت شخصية زيك بالاحترام لنفسها قبل احترامها لغيرها. حبهاللخيروالناس قبل نفسها.. أدبها و اخلاقها اللي يجبر الناس علي احترامك و تقديرك..ماتفتكرشي انيبعاكس واللا حاجه بس لقيت اني عايزة اقولك الكلمتين دول ..