Monday, September 11, 2006

حوار في مقام نون النسوة

حوار في مقام نون النسوة
لا انا ماعرفتش بنات كتيرلكن كل واحدة كانت شكل و كل واحدة علمت تعليمة لحد ما لقيت نفسي بقيت كاروهات بس الحلاوة في التضاد الذي يبرز المعني و يوضحه الغريب إشتراكهم في حاجة عجيبة أوي إن كل واحدة في دماغها شخص معين و عاوزاك تتصرف زيه فارس أحلامها يعني مش بتحبك إنت بتحب الشخص الي في دماغها و مصممة إنك لازم تبقي زيه و لما تكتشف ان إنت إنت تبقي إنت مش هوأو إنت كداب أو ماينفعش سواء فارس أحلامهاده كان صلاح الدين الايوبي أو امير الدنمراك أو ليونيل تروتسكي أو حتى حسام حسن مفيش واحدة فارس احلامها هاملت ليه يمكن عشان هاملت هو الشخصية الحقيقية الوحيدةالباقي كلهم شخصيات كرتونيةإبن الكلب .. و ما كانتش عاجباه أوفيليا"
الحوار ده من بلوجر صديقي الجميل جاسوور"

5 comments:

Anonymous said...

اعتقد ان المشكله ان كل واحد بيتربي في وسط وبيئه تختلف عن الاخر ولابد ان يرضي بالحبيب كما هو دون محاوله للتغير وانا عندي واحده اعرفها كانت كل ما تتعرف علي واحد تأخذ منه الشيء الذي يعجبها وتريد ان تتجمع كل هذه الصفات في شخص واحد اي تريد شخص متكامل لا يوجد به خطا ولو خطاء واحد!! وما رايكم في هذه البنت هل حقيقي سوف تجد هذا الشخص المتكامل؟؟؟
الطائر الحزين

lockash أحمد تمام said...

لا طبعا و لو قعدت تدور عليه لحد ماتموت البنات اللي زيها كده و للأسف كتييرو بيصتضموا بالواقع كتيير..و بياخدوا بعد مابيدوروا كتير علي اي حد و ممكن ساعتها يختاروا غلط و تفشل علاقتهم او يحصل اللي مش عايزينه يحصل.. الكمال لله .. وحده.. و مهما هتحاول تنقي وتختار هتلاقي أخطاء و اختلافات..

Anonymous said...

بحس انك ياحمد بتقابل البنات دول في دنيا تانيه غير اللي احنا فيها.. واللا عشان احنا كده فبنحس ان ده العادي؟؟ ! مش عارفه بس ماظنش ان فيه بنات كتير بالفكر ده و اللا نبقي كلنا تافهين قوي.. يمكن فيه كده و كتير بس مش هو ده الصح.
* يويو*

Anonymous said...

المشكله ياحمد انها هتتعب من البحث ومش هتوصل لحاجه لان ذي منت قلت الكمال الله واحده وانا اظن ان كل الصفات ديه لو اتجمعت في شخص واحد هيكون مش حلو ده احساسي لان كل شخص حلو علي بعضه
الطائر الحزين

Gazzer said...

Ya fede7ty!!!
mesharadny dayman keda fe kol 7etta:D
Hope u like it;)